در حمله امروز مزدوران به مهدی کروبی , ماهیت حمله کنندگان لو رفت

همانطور که اطلاع دارید خبرهایی از این دست همیشه از سوی خبرگزاری فارس که وابسته به سپاه پاسداران است منتشر می شود.

چطور ممکن است که خبرگزاری فارس بلافاصله و حتی بعضا قبل از اتفاق افتادن چنین حملاتی ,از جزئیات حمله آگاه باشد و خبر را در در سایتش انعکاس دهد؟

به طور مثال امروز خبرگزاری فارس در زمانی که مهدی کروبی در مسجد کوچکی که مراسم یکی از همشهریان کروبی در آن برگزار می شود حضور داشت و مراسم هم هنوز در جریان بود, خبر از حمله به کروبی دلاور داد و حتی سعی کرد تا با دادن آدرس مسجد مزبور, تا مراسم تمام نشده است ,مردم عادی را هم به آنجا بکشاند؟

لینک خبر امروز فارس نیوز (وابسته به سپاه پاسداران) در مورد حمله به کروبی دلاور

این سوال می تواند 2 پاسخ منطقی داشته باشد:

1- یا اینکه خبرگزاری فارس جاسوسی در تیم محافظان کروبی دارد که با این سرعت از خبرها آگاه می شود

2- و یا اینکه حمله هایی از این دست را خود سپاه پاسداران هدایت و اجرا می کند

خوشبختانه در حمله امروز جمع اندکی از نیروهای سازمان دهی شده به مهدی کروبی , ماهیت حمله کنندگان به صورت اتفاقی لو رفت!

شرح ماجرا را می توانید در ذیل بخوانید:

 

حمله جمع اندکی از نیروهای سازمان دهی شده به مهدی کروبی و همراهانش

حسین کروبی در گفتگو با خبرنگار جرس، با بیان این خبر گفت: امروز که حاج آقا برای مراسم ختم یکی از دوستان قدیم خود به مسجد نور در میدان فاطمی رفته بودند، هنگام ورود با جمعی ده نفره مواجه می شوند که شروع به شعار دادن بر ضد وی می کنند، که حاج آقا اعتنایی نمی کنند و وارد مراسم می شوند.
وی ادامه داد: پس از اتمام مراسم، جمعیت زیادی از مردم و دوستداران آقای کروبی ایشان را مشایعت می کنند و تا خارج از مسجد همراه او می آیند که این نیروهای سازمان داده شده شعارهایی چون «مرگ بر ضد ولایت فقیه» را سر می دهند. مردم از این حرکت به خشم می آیند و قصد حمله به این افراد را می کنند که آنان با گاز اشک آور و اسلحه مردم را تهدید کرده و موجب پراکنده شدن آنان می شوند.
حسین کروبی به نکته دیگری اشاره کرد و گفت: در فاصله برپایی مراسم، یکی از محافظان آقای کروبی، کنار این گروه می ایستند تا حرکات را تحت نظر داشته باشند که اتفاقی نیافتد. یکی از افراد این گروه گمان می کند که این محافظ از همکاران آنان است و برای کمک به آنان به مسجد آمده و وقتی با پاسخ منفی محافظ آقای کروبی مواجه می شود می گوید «راست نمی گویی، چون کفش های تو هم، کفش های سپاه است.» همه این چند نفر کفش های یک سان متعلق به سپاه را به پا داشتند.
فرزند مهدی کروبی همچنین از سازمان دهی گروهی با عنوان «نیروهای وفادار پاسداران ولایت» با نام اختصاری «نوپو» توسط سپاه پاسداران خبر داد که از نظر او اکثر این حوادث و کارشکنی ها توسط این گروه صورت می گیرد و حتی دلیل شکل گیری این گروه نیز به همین منظور بوده است.
خبرگزاری فارس، متعلق به سپاه پاسداران ساعتی پیش با انتشار خبری تحت عنوان «پرتاب گاز اشك‌آور به سوي مردم و شليك تيرهوايي توسط محافظان كروبي» خبر را به گونه ای متفاوت منتشر کرد.

https://i0.wp.com/www.fardanews.com/files/fa/news/1386/6/12/2989_845.jpg

گفتنی است در طول یک سال گذشته بارها مهدی کروبی و اطرافیان‌اش مورد حمله نیروهای سازمان یافته قرار گرفته‌اند. یک بار در حاشیه نماز جمعه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از انتخابات اخیر، بار دیگر پس از حضور مهدی کروبی در شهر قزوین که پس از توهین و سنگ ‌پرانی در نهایت با شلیک گلوله به اتومبیل‌اش بدرقه‌ اش کردند.

همچنین در راهپیمایی‌های 13 آبان و 22 بهمن، کروبی مورد حمله نیروهای یگان‌ویژه قرار گرفت و در اسفند ماه سال گذشته، منزل این نامزد معترض انتخابات، مورد حمله عده‌ای قرار گرفت.
آخرین بار نیز، در سفر به قم برای دیدار با آیت الله صانعی، مورد حمله گروهی از افراد قرار گرفت که از پیش سازمان دهی شده بودند.

توضیحات:

نیروی ویژه پاد وحشت با نام اختصاری نوپو یکی از نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که برای عملیات‌های ضد تروریستی و رهایی گروگان و سرکوب شورش‌های شهری استفاده می‌شود. اعضای نوپو بدلیل داشتن یونیفورم سیاه رنگ به سیاه‌جامگان نیز معروف شده‌اند.

https://i0.wp.com/s3.postimage.org/Pq1LzcKi.jpg

نوپو در جریان تهاجم شبانه به کوی دانشگاه در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ نیز نقش داشت. سرهنگ ارجمندی فرمانده وقت نوپو متهم ردیف سوم در دادگاه حادثه کوی دانشگاه بود و به اینکه دستور ورود به کوی و دستگیری و ضرب و شتم دانشجویان را به نیروهای رسمی خود و لباس شخصی‌های تحت امر خود داده‌است اعتراف و از تصمیم خود دفاع کرد.

این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

3 پاسخ برای در حمله امروز مزدوران به مهدی کروبی , ماهیت حمله کنندگان لو رفت

  1. faezeh :گفت

    sharm bar shoma siah jamegan

  2. ghanoon :گفت

    یعقوب مهرنهاد (زادهٔ ۱۳۵۸ زاهدان، اعدام ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ زندان زاهدان) روزنامه نگار (خبرنگار و سرپرست روزنامه مردمسالاری در سیستان و بلوچستان)، فعال مدنی و دبیر انجمن صدای عدالت جامعه مردم جوان در زاهدان بود.

    سالگرد اعدام آقای مهر نهاد رو به تمام دوستان وبلاگ نویس تسلیت میگم

  3. yaas110 :گفت

    یانداره دیگه هردوموردش صحیحه ::::::: تیم محافظان مگرکیان اند؟ همان تیپ معروف حفاظت دیگه ؟ تمام آن تیپ پاسدارانددیگر- ای بابا ازچاله ی محمدرضا به چاه علی بن جوادافتادیم

بیان دیدگاه